Mała firma

Powiedz goodbye arkuszom kalkulacyjnym: dlaczego funkcje Excela nie są już niezbędne

Czy korzystasz z arkuszy kalkulacyjnych jako narzędzia do prowadzenia swoich obliczeń księgowych? Praktycznie nie można im nic zarzucić. Są w miarę niezawodne, stosunkowo tanie oraz łatwe w użytkowaniu (gdy opanujesz już ich podstawowe funkcje i wzory). Lecz uwierz: w dzisiejszym świecie księgowości w chmurze mamy już dużo lepsze rozwiązania. Dlaczego? Przeczytaj artykuł do końca!

Moc arkuszy kalkulacyjnych

To prawda: arkusze kalkulacyjne to solidne narzędzie. Można je wykorzystywać do prowadzenia księgowości, arkuszy czasu pracy, czy też listy kontaktów z klientami. Sprytne wzory pozwalają obliczyć dowolną wielkość. Istnieje także możliwość tworzenia eleganckich wykresów i tabel, którymi można następnie zaimponować pracownikom i inwestorom. Dlaczego miałbyś więc porzucić tak solidne narzędzie dla bardziej innowacyjnego narzędzia do księgowania? Nawet nie wiesz, czy można takiemu rozwiązaniu zaufać. Pozwól, że powiem Ci dlaczego: ponieważ dzięki temu zaoszczędzisz swój czas, pieniądze, a zyskasz pełną kontrolę nad swoim biznesem.

Arkusze czasu pracy

Wykorzystywanie arkuszy kalkulacyjnych do rejestracji czasu pracy ma oczywiście swoje zalety, zwłaszcza dziś, gdy można ich używać także w chmurze. Lecz czy nie byłoby świetnie, gdybyś wcale nie musiał patrzeć na zegarek i skrupulatnie notować czasu rozpoczęcia (i zakończenia) pracy? Usługi świadczone w chmurze, takie jak zistemo obejmują również inteligentny automatyczny czasomierz, który rejestruje czas automatycznie. Wystarczy jedno kliknięcie. Super – pewnie sobie pomyślisz – ale przecież zapisanie przepracowanego czasu nie jest aż takim wielkim wysiłkiem. Racja, to żadna filozofia. Jeśli robisz to raz, lub dwa razy. Lecz pomyślmy długoterminowo! Przecież zapisujesz każdą swoją przepracowaną godzinę i każdy przepracowany dzień. Zazwyczaj musisz to robić kilkukrotnie: kiedy przychodzisz do pracy, wychodzisz na lunch, wracasz z lunchu i wychodzisz do domu wieczorem.

Zautomatyzowany czasomierz

Powiedzmy, że każdy wpis do arkusza kalkulacyjnego zajmuje Ci 30 sekund. A teraz – korzystając z jednego ze sprytnych wzorów tego arkusza – wyświadcz mi przysługę i policz, ile czasu zaoszczędzisz, jeśli ta sama czynność zabierze Ci tylko 5 sekund. Powiedzmy, że dokonujesz wpisu 4 razy dziennie, 5 dni w tygodniu, 50 tygodni rocznie – w takim razie, zautomatyzowany czasomierz da Ci w sumie oszczędność 25 000 sekund. Czyli 6,94 godzin. Nieźle, prawda? Lecz zaczekaj! To jeszcze nie wszystko. Inteligentna rejestracja czasu nie kończy się na tym: możesz także szybko przypisać zalogowany czas do zadania, nad którym właśnie pracujesz. Co oznacza, że czas ten zostanie automatycznie przypisany do odpowiedniego projektu i odpowiedniego klienta. Dzięki jednemu kliknięciu wszystkie zalogowane godziny są jednocześnie prawidłowo rozliczane. To prawdziwa oszczędność czasu!

Szablony do księgowania

Kolejną zaletą arkuszy kalkulacyjnych są ich szablony do księgowania wszelkich rozliczeń. Możesz je tworzyć, a następnie modelować do swoich potrzeb. Lecz nie każdy lubi taką zabawę z liczbami i wzorami matematycznymi. Jeśli jesteś jedną z osób, które tego nie lubią, wybierz lepiej coś prostszego: na przykład program do księgowania zistemo, który nie wymaga żadnych zaawansowanych umiejętności matematycznych i księgowych. W zistemo, wprowadzasz tylko dane, a program sam robi resztę: od fakturowania, po raporty i inteligencję biznesową. Natomiast jeśli lubisz obliczenia matematyczne, wykorzystaj je teraz: policz, ile czasu zajmują Ci obliczenia za pomocą wzorów w Excelu, a ile czasu potrzeba na samo wprowadzenie danych. Co do elastyczności: zistemo została stworzona specjalnie dla Ciebie. Naszym celem jest zapewnienie Ci pełnej kontroli nad Twoimi danymi. Możesz oczywiście bawić się wprowadzonymi liczbami, jeśli sobie tego życzysz. Lecz nie musisz tego robić.

Inteligentne tworzenie wykresów

Kolejnym wielkim plusem arkuszy kalkulacyjnych jest możliwość tworzenia wykresów i tabel przedstawiających wyniki firmy. Funkcja ta to bardzo przydatna podczas wszelkiego rodzaju prezentacji. Lecz czy nie byłoby jeszcze fajniej, gdybyś mógł oglądać tego typu wykresy za każdym razem, kiedy logujesz się do swojego arkusza? To byłoby super, prawda? Ha! I to jest właśnie dokładnie to, co panel główny w zistemo Ci oferuje. Każdego dnia, na żywo, zbierane są i prezentowane dane od każdego członka zespołu. Funkcja ta jest oczywiście w pełni elastyczna. Przeprowadzimy dzisiaj te obliczenia ponownie? Czy nie? Twój wybór. Robiąc to w chmurze, oszczędzasz swój czas. A przecież czas to pieniądz – a także najbardziej cenna wartość, zarówno dla ludzi, jak i ich firm. Zadbaj o to!

Pozdrawiam, zistemo

Ps. Nie jesteśmy w żaden sposób powiązani z żadnym oprogramowaniem dostarczającym arkusze kalkulacyjne i zdecydowanie wierzymy w przydatność wszelkich wykresów. Wszystkie dane w zistemo można eksportować w formacie .csv – to tak na wypadek, gdybyś potrzebował tej informacji.

freelancer mała firma zarządzanie firmą


Również interesujące

Nie ma to jak Slow Biznes!

Twój biznes rozkręca się powoli? Nie martw się! Slow biznes jest teraz w modzie. Tak, naprawdę. W obecnej – nieco zwariowanej – sytuacji ekonomicznej, gdy ogromne firmy zostają zamykane, a start-upy wyrastają jak grzyby po deszczu, nieśpieszne podejście do interesów może uratować twoją firmę.

biznes

Faktura proforma – definicja i przykłady

Faktura Proforma czy Faktura Pro Forma? Bez względu na to, jak zapiszemy jej nazwę, pytanie zawsze pozostaje to samo: czym jest faktura proforma? Kiedy i dlaczego jest stosowana? Jak powinna wyglądać?

faktura

ABC dobrego kosztorysu

Do jakiego stopnia Twoja wycena jest wiążąca prawnie? Jaka jest różnica pomiędzy wyceną a kosztorysem? Czym jest zastrzeżenie własności? Zapoznaj się z naszym „ABC dobrego kosztorysu”. A. Pytanie o cenę Klient poprosił Cię o wycenę.

faktury i kosztorysy

Twojej firmie potrzebny jest żargon firmowy

Czy Twoja mała firma ma swój żargon firmowy? Nie? Ale powinna! Po co? Tego dowiesz się z poniższego artykułu. W swojej firmie używasz już żargonu firmowego? W takim razie gratulacje! Możesz pominąć ten artykuł i spożytkować swój cenny czas w lepszy sposób.

mała firma marketing

10 powodów, dla których warto rejestrować czas w chmurze

Jeśli chodzi o rejestrację czasu pracy pracowników, to jedno jest pewne: wszyscy wiemy, że należy to robić. Wielu pracodawców rzeczywiście to robi. Lecz większość robi to źle, po łebkach i wychodzi z niewłaściwego założenia.

rejestracja czasu rejestracja czasu pracy

Mass mailing, masowa wysyłka maili z życzeniami

Święta to sezon na wysyłanie życzeń. O tej porze roku nasze skrzynki odbiorcze wypełnione są wiadomościami. Wszyscy otrzymujemy życzenia świąteczne od znajomych, współpracowników i partnerów w interesie. zistemo umożliwi ci pełną kontrolę nad procesem przesyłania wiadomości e-mail, dzięki prostemu wykorzystaniu eksportowanych adresów.

masowa wysyłka maili

Już dziś zacznij korzystać z darmowej 14-dniowej wersji próbnej

Nie wymagamy karty kredytowej.