Zarządzanie firmą

7 Faktów dotyczących email marketingu – czy newslettery przechodzą do lamusa?

Liczni spece od email marketingu ogłosili śmierć newslettera jako formy marketingu, podczas gdy inni twierdzą, że jest on wciąż żywy. Kto ma rację? Przejrzyjmy się faktom.

Newsletter nie żyje. Czy aby na pewno?

Fakt 1: 90% użytkowników Internetu korzysta z mailów

Tak, to prawda: większość użytkowników sieci – prawdopodobnie sam się do nich zaliczasz – polega na starych dobrych mailach, a jak wynika z badania przeprowadzonego przez Pew Research Center, 62% z nich korzysta z poczty elektronicznej każdego dnia. Badanie to było przeprowadzone w roku 2011, lecz oto niespodzianka: pomimo popularności mediów społecznościowych, programów do natychmiastowego przesyłania wiadomości i narzędzi do profesjonalnej komunikacji takich jak Slack, ilość mailów wzrasta średnio o 4% rocznie. Według Radicati w roku 2017 liczba użytkowników poczty elektronicznej osiągnie 3,7 miliarda. A jeszcze nie wszystko:

Fakt 2: Twoi klienci chcą otrzymywać maile

Ludzie nie tylko lubią korzystać z poczty elektronicznej, lecz nawet wolą ją od innych środków komunikacji – przynajmniej jeśli chodzi o marketing: aż 72% klientów twierdzi, że to mail jest ich ulubioną formą komunikacji. 61% z nich mówi, że chcą otrzymywać maile promocyjne raz w tygodniu, a 28% nawet częściej. Do tej grupy należą także milenialsi.

Fakt 3: Większość mailów czytana jest na urządzeniach mobilnych

Obecnie maile są czytane na małym ekranie, w biegu, w drodze… (Zdjęcie: stock.adobe.com)

Mail nie umarł – lecz jest dziś postrzegany inaczej. Dla większości z nas to ekran urządzenia mobilnego jest ulubionym miejscem do odczytywania maili: w grudniu 2016 roku 33% wszystkich mailów otwierane było na iPhonie, 20% w Gmail, 13% na iPadzie i 9% na Google Android. Dzisiaj ludzie nie czytają swoich maili w fotelu przed biurkiem, lecz w drodze, w biegu, na małym ekranie – jest to wielka zmiana, o której muszą pamiętać osoby zajmujące się email marketingiem.

Fakt 4: Potrzebujesz przejrzystego designu

Maile, które nie wyświetlają się poprawnie najczęściej lądują w koszu. Przy tak licznych linkach i tematach wołających o uwagę w skrzynce mailowej, nikt nie ma czasu ani cierpliwości czekać, aż otworzy się kiepsko zaprojektowana reklama. Stosowanie szybko otwierającego się układu i treści automatycznie dostosowujących się do ekranu urządzenia klienta to absolutna konieczność. Lecz widocznie pogląd ten nie jest tak popularny, jak być powinien: tylko 17% marketingowców twierdzi, że zwraca na to uwagę. Nie bądź jednym z nich!

Fakt 5: 24% otwartych newsletterów do dobry wynik

Średnio tylko jeden na cztery wysłane maile marketingowe zostaje otwarty. Lecz jest to dopiero wskaźnik otwarć! Powiedzmy, że wysyłasz newsletter do 1000 osób, że wszystkie Twoje maile zostały skutecznie dostarczone i otwarły się poprawnie: ile osób rzeczywiście je przeczyta? Podpowiedzią może być przyjrzenie się temu, ilu czytelników podjęło działanie i kliknęło w link Twojej kampanii. Nazywa się to współczynnikiem klikalności (CTR – z ang. Click-Through-Rate) i średnio wynosi on około 4% (przy ogromnych różnicach w różnych branżach). Aby dowiedzieć się, jak skuteczne lub jak nieskuteczne są Twoje treści, powinieneś porównać liczbę kliknięć do liczby otwarć, co nazywane jest współczynnikiem kliknięć do otwarć (CTOR – z ang. Click-to-open-rate) – przy około 11%, średni CTOR jest znacznie wyższy.

Fakt 6: Newslettery wysyłane mailowo mają doskonały wskaźnik zwrotu inwestycji (ROI)

Oto fakt: z 1000 wszystkich Twoich odbiorców, średnio 40 otworzy mail – a z nich 4 osoby rzeczywiście klikną w link. W takim przypadku sukces Twojej kampanii mailowej wynosi około 0,4%. Nie brzmi to jak rewelacyjna inwestycja, prawda? Ale tak jest! Wskaźnik zwrotu inwestycji w przeciętny newsletter wysyłany mailem wynosi obecnie 44 dolary za każdego wydanego dolara. W zależności od tego, w jakiej branży działasz, może być on jeszcze wyższy. Nie przegap więc takiej okazji! Zastosuj odpowiedni układ, a co jeszcze ważniejsze, stwórz spersonalizowane treści dla klientów, aby podnieść swój CROR.

Fakt 7: Spersonalizowane maile są skuteczniejsze

Przyjazne słowa, metaforyczny uśmiech oraz własne imię klienta: oto spersonalizowany mail! (Zdjęcie: sepy| stock.adobe.com)

Przyjazne słowa, metaforyczny uśmiech oraz własne imię klienta: czy wiedziałeś, że maile ze spersonalizowaną linią tytułu mają współczynnik otwarć o 26% wyższy? Ponadto jest o 75% bardziej prawdopodobne, że spersonalizowany email zostanie otwarty i przeczytany. Aby uniknąć filtrowania spamu, podziel swoich odbiorców na jasne grupy docelowe – skorzystaj w tym celu z narzędzia zarządzania relacjami z klientem. Stwórz treść, która rzeczywiście jest ważna i atrakcyjna dla odbiorcy: daj mu ciekawe teksty, obrazy i filmy wideo. I co najważniejsze: nie zapomnij o wezwaniu do działania! Takiego na przykład jak nasze hasło: subskrybuj zistemo już teraz!

Fakt bonusowy: Newsletter wysyłany e-mailem nie żyje

Po przeczytaniu całego artykułu, może to być dla Ciebie niespodzianką: newsletter wysyłany e-mailem umarł. Naprawdę. Ponieważ to, o czym dzisiaj mówimy (a raczej piszemy) to email, nie e-mail: w krajach anglojęzycznych pozbyto się łącznika w pisowni w ciągu ostatnich kilku lat. Nie jest to wielka różnica, ale jednak: e-mail umarł – niech żyje email!

Pożegnaj się więc z e-mailowymi newsletterami – i przywitaj się ze skuteczną kampanią email marketingową!

Pozdrawiam, zistemo

mała firma marketing zarządzanie firmą


Również interesujące

Nová mise: Dokonalý projekt

Dziś chciałabym ci opowiedzieć, jak freelancerzy mogą nauczyć się lepiej zarządzać swoimi projektami. Wyjaśnię, na czym polega zarządzanie projektami oraz w jaki sposób możesz wykorzystać metodologię zarządzania projektami, aby poprawić swoje umiejętności kierownicze.

freelancer mała firma porady i wskazówki projekt rejestracja czasu śledzenie czasu startup zarządzanie czasem zarządzanie firmą zarządzanie projektem zarządzanie zespołem

Twojej firmie potrzebny jest żargon firmowy

Czy Twoja mała firma ma swój żargon firmowy? Nie? Ale powinna! Po co? Tego dowiesz się z poniższego artykułu. W swojej firmie używasz już żargonu firmowego? W takim razie gratulacje! Możesz pominąć ten artykuł i spożytkować swój cenny czas w lepszy sposób.

mała firma marketing

Co to jest chmura? Czy powierzysz jej swoją małą firmę?

Przetwarzanie danych w chmurze, księgowość w chmurze, przechowywanie w chmurze: coraz częściej powierzamy jej nasze dane. Lecz czym dokładnie jest chmura? I czy rzeczywiście jest odpowiednim rozwiązaniem dla freelancerów i małych firm?

freelancer mała firma przyszłość pracy zarządzanie firmą

Drodzy właściciele firm, porzućcie papierowe faktury!

…a nie pożałujecie. Jeżeli Twoja firma jest podobna do innych, na pewno wciąż marnujesz swój czas, pieniądze oraz zasoby naturalne na faktury papierowe. I to pomimo faktu, że korzyści płynące z e-fakturowania są niezliczone i stają się coraz bardziej oczywiste – a Ty dobrze o tym wiesz!

faktury i kosztorysy klienci mała firma przyszłość pracy zarządzanie firmą

5 mitów na temat elastycznego czasu pracy

Kierujesz zespołem rozproszonym? Twoi pracownicy mają elastyczny czas pracy i pracują w domu? A może jesteś zagorzałym zwolennikiem unormowanego czasu pracy w biurze od 9 do 17? Bez względu na schemat, jakiego używasz, jeżeli prowadzisz firmę, to z pewnością ważna jest dla Ciebie wydajność Twoich pracowników.

przyszłość pracy rejestracja czasu pracy zarządzanie firmą

Jak bezpieczne są dane Twojej firmy? Zrób quiz!

Bezpieczeństwo danych to sprawa każdego, szczególnie w dzisiejszym świecie wirusów komputerowych, naruszeń prywatności i ataków hakerów. Jak bezpieczne są dane Twojej firmy? Zrób quiz! Zdjęcie: Amy Walters / stock.adobe.com Pytanie: Gdzie przechowujesz dane swoich klientów?

prywatność i bezpieczeństwo

Już dziś zacznij korzystać z darmowej 14-dniowej wersji próbnej

Nie wymagamy karty kredytowej.