Zarządzanie firmą

7 Faktów dotyczących email marketingu – czy newslettery przechodzą do lamusa?

Liczni spece od email marketingu ogłosili śmierć newslettera jako formy marketingu, podczas gdy inni twierdzą, że jest on wciąż żywy. Kto ma rację? Przejrzyjmy się faktom.

Newsletter nie żyje. Czy aby na pewno?

Fakt 1: 90% użytkowników Internetu korzysta z mailów

Tak, to prawda: większość użytkowników sieci – prawdopodobnie sam się do nich zaliczasz – polega na starych dobrych mailach, a jak wynika z badania przeprowadzonego przez Pew Research Center, 62% z nich korzysta z poczty elektronicznej każdego dnia. Badanie to było przeprowadzone w roku 2011, lecz oto niespodzianka: pomimo popularności mediów społecznościowych, programów do natychmiastowego przesyłania wiadomości i narzędzi do profesjonalnej komunikacji takich jak Slack, ilość mailów wzrasta średnio o 4% rocznie. Według Radicati w roku 2017 liczba użytkowników poczty elektronicznej osiągnie 3,7 miliarda. A jeszcze nie wszystko:

Fakt 2: Twoi klienci chcą otrzymywać maile

Ludzie nie tylko lubią korzystać z poczty elektronicznej, lecz nawet wolą ją od innych środków komunikacji – przynajmniej jeśli chodzi o marketing: aż 72% klientów twierdzi, że to mail jest ich ulubioną formą komunikacji. 61% z nich mówi, że chcą otrzymywać maile promocyjne raz w tygodniu, a 28% nawet częściej. Do tej grupy należą także milenialsi.

Fakt 3: Większość mailów czytana jest na urządzeniach mobilnych

Obecnie maile są czytane na małym ekranie, w biegu, w drodze… (Zdjęcie: stock.adobe.com)

Mail nie umarł – lecz jest dziś postrzegany inaczej. Dla większości z nas to ekran urządzenia mobilnego jest ulubionym miejscem do odczytywania maili: w grudniu 2016 roku 33% wszystkich mailów otwierane było na iPhonie, 20% w Gmail, 13% na iPadzie i 9% na Google Android. Dzisiaj ludzie nie czytają swoich maili w fotelu przed biurkiem, lecz w drodze, w biegu, na małym ekranie – jest to wielka zmiana, o której muszą pamiętać osoby zajmujące się email marketingiem.

Fakt 4: Potrzebujesz przejrzystego designu

Maile, które nie wyświetlają się poprawnie najczęściej lądują w koszu. Przy tak licznych linkach i tematach wołających o uwagę w skrzynce mailowej, nikt nie ma czasu ani cierpliwości czekać, aż otworzy się kiepsko zaprojektowana reklama. Stosowanie szybko otwierającego się układu i treści automatycznie dostosowujących się do ekranu urządzenia klienta to absolutna konieczność. Lecz widocznie pogląd ten nie jest tak popularny, jak być powinien: tylko 17% marketingowców twierdzi, że zwraca na to uwagę. Nie bądź jednym z nich!

Fakt 5: 24% otwartych newsletterów do dobry wynik

Średnio tylko jeden na cztery wysłane maile marketingowe zostaje otwarty. Lecz jest to dopiero wskaźnik otwarć! Powiedzmy, że wysyłasz newsletter do 1000 osób, że wszystkie Twoje maile zostały skutecznie dostarczone i otwarły się poprawnie: ile osób rzeczywiście je przeczyta? Podpowiedzią może być przyjrzenie się temu, ilu czytelników podjęło działanie i kliknęło w link Twojej kampanii. Nazywa się to współczynnikiem klikalności (CTR – z ang. Click-Through-Rate) i średnio wynosi on około 4% (przy ogromnych różnicach w różnych branżach). Aby dowiedzieć się, jak skuteczne lub jak nieskuteczne są Twoje treści, powinieneś porównać liczbę kliknięć do liczby otwarć, co nazywane jest współczynnikiem kliknięć do otwarć (CTOR – z ang. Click-to-open-rate) – przy około 11%, średni CTOR jest znacznie wyższy.

Fakt 6: Newslettery wysyłane mailowo mają doskonały wskaźnik zwrotu inwestycji (ROI)

Oto fakt: z 1000 wszystkich Twoich odbiorców, średnio 40 otworzy mail – a z nich 4 osoby rzeczywiście klikną w link. W takim przypadku sukces Twojej kampanii mailowej wynosi około 0,4%. Nie brzmi to jak rewelacyjna inwestycja, prawda? Ale tak jest! Wskaźnik zwrotu inwestycji w przeciętny newsletter wysyłany mailem wynosi obecnie 44 dolary za każdego wydanego dolara. W zależności od tego, w jakiej branży działasz, może być on jeszcze wyższy. Nie przegap więc takiej okazji! Zastosuj odpowiedni układ, a co jeszcze ważniejsze, stwórz spersonalizowane treści dla klientów, aby podnieść swój CROR.

Fakt 7: Spersonalizowane maile są skuteczniejsze

Przyjazne słowa, metaforyczny uśmiech oraz własne imię klienta: oto spersonalizowany mail! (Zdjęcie: sepy| stock.adobe.com)

Przyjazne słowa, metaforyczny uśmiech oraz własne imię klienta: czy wiedziałeś, że maile ze spersonalizowaną linią tytułu mają współczynnik otwarć o 26% wyższy? Ponadto jest o 75% bardziej prawdopodobne, że spersonalizowany email zostanie otwarty i przeczytany. Aby uniknąć filtrowania spamu, podziel swoich odbiorców na jasne grupy docelowe – skorzystaj w tym celu z narzędzia zarządzania relacjami z klientem. Stwórz treść, która rzeczywiście jest ważna i atrakcyjna dla odbiorcy: daj mu ciekawe teksty, obrazy i filmy wideo. I co najważniejsze: nie zapomnij o wezwaniu do działania! Takiego na przykład jak nasze hasło: subskrybuj zistemo już teraz!

Fakt bonusowy: Newsletter wysyłany e-mailem nie żyje

Po przeczytaniu całego artykułu, może to być dla Ciebie niespodzianką: newsletter wysyłany e-mailem umarł. Naprawdę. Ponieważ to, o czym dzisiaj mówimy (a raczej piszemy) to email, nie e-mail: w krajach anglojęzycznych pozbyto się łącznika w pisowni w ciągu ostatnich kilku lat. Nie jest to wielka różnica, ale jednak: e-mail umarł – niech żyje email!

Pożegnaj się więc z e-mailowymi newsletterami – i przywitaj się ze skuteczną kampanią email marketingową!

Pozdrawiam, zistemo

mała firma marketing zarządzanie firmą


Również interesujące

Ewidencja wydatków: Expensify, Shoeboxed i inne

Aplikacje do skanowania rachunków i paragonów, jak na przykład Xpenditure, Shoeboxed lub Expensify nie tylko bardzo ułatwiają życie, lecz można także dzięki nim zaoszczędzić. Prowadzenie ewidencji wydatków jeszcze nigdy nie było tak proste i szybkie: wystarczy zeskanować i zapisać rachunek.

wydatki

Opowieść o bohaterze w zarządzaniu projektem

Dawno dawno temu, na planecie Ziemia rozwinął się gatunek ludzki – a z nim sztuka opowiadania gawęd. Opowieści mają niezwykłą moc: fascynują, uczą, przerażają, motywują. Dobra opowieść może wywołać salwę śmiechu lub potok łez.

projekt

Czy wizerunek firmy jest ważny dla freelancerów i małych firm?

Czy powinienem zadbać o wizerunek własnej firmy? Wielu właścicieli małych firm i freelancerów zadaje sobie to pytanie. Własne logo, tożsamość firmy, marka: czy to wszystko jest rzeczywiście niezbędne? Odpowiedź jest prosta: TAK.

faktura freelancer mała firma Uncategorized zarządzanie firmą

Faktura proforma – definicja i przykłady

Faktura Proforma czy Faktura Pro Forma? Bez względu na to, jak zapiszemy jej nazwę, pytanie zawsze pozostaje to samo: czym jest faktura proforma? Kiedy i dlaczego jest stosowana? Jak powinna wyglądać?

faktura

Nie ma to jak Slow Biznes!

Twój biznes rozkręca się powoli? Nie martw się! Slow biznes jest teraz w modzie. Tak, naprawdę. W obecnej – nieco zwariowanej – sytuacji ekonomicznej, gdy ogromne firmy zostają zamykane, a start-upy wyrastają jak grzyby po deszczu, nieśpieszne podejście do interesów może uratować twoją firmę.

biznes

Prosta ewidencja wydatków

Czy notujesz skrzętnie wszystkie wydatki swojej firmy? Pozwól, że zgadnę: masz taki zamiar. Jeśli będziesz miał na to czas. Na razie, trzymasz wszystkie rachunki w pudełku po butach. Albo w szufladzie.

ewidencja wydatków

Już dziś zacznij korzystać z darmowej 14-dniowej wersji próbnej

Nie wymagamy karty kredytowej.