Czy myślisz o tym, aby zacząć korzystać z systemu zarządzania relacjami z klientem, nazywanego w skrócie CRM? Może zastanawiasz się właśnie, jaki system powinieneś wybrać? Nie szukaj dalej. Odpowiedz na 4 proste pytania, a wszystko stanie się jasne. Jeśli nie jesteś pewien, o czym tutaj mowa, czytaj dalej. Dowiesz się wszystkiego na temat relacji z klientami i zarządzania nimi.
Quiz CRM:
Pytanie 1. Gdzie trzymasz adresy swoich klientów?
- W książce adresowej w skrzynce mailowej. Oprócz tego, wszystkie numery doklientów mam w swoim telefonie.
- Wszystko mam pięknie poukładane: korzystam ze specjalnego arkusza Excel!
- Adresy? Po co mi adresy klientów? Kontaktuję się z nimi przez Skype!
Pytanie 2. Co się stanie, jeśli zepsuje ci się laptop albo twój telefon zostanie skradziony?
- O Boże! Nie wiem… Może będę próbował odnaleźć klientów na Facebooku?
- Wszystko mam pięknie poukładane: regularnie robię kopie zapasowe arkusza Excel. Tylko raz czy dwa zdarzyło mi się o tym zapomnieć…
- Zaloguję się na swoje konto na Skype z innego urządzenia. W czym problem?
Pytanie 3: Twój klient jest niezadowolony. Upiera się, że chciał, byś zaprojektował mu klowna z niebieskim nosem, choć ty jesteś pewien, że wyraźnie mówił, iż nos ma być czerwony. Co robisz?
- Chciałbym odnaleźć nasze ustalenia! Gdzie o tym dyskutowaliśmy? Na Facebooku, przez Skype, czy przez WhatsApp? A może przez telefon? Nie pamiętam.
- Wszystko mam pięknie poukładane: mam specjalny folder dla każdego klienta w swojej skrzynce mailowej. Ale zaraz, dlaczego naszych ustaleń tam nie ma? No tak, są chyba w skrzynce mojego partnera, to on przecież rozmawiał z klientem. Muszę poczekać, w przyszłym tygodniu wraca z urlopu.
- Loguję się na swoje konto Skype. Archiwizują tam chyba wszystkie moje rozmowy?
Pytanie 4: Twoja nowa strona internetowa zostaje opublikowana. Co robisz?
- Publikuję posta na Facebooku. Wszyscy znajomi go polubią. Super!
- Wszystko mam pięknie poukładane: eksportuję adresy mailowe z arkusza Excel, importuję je do poczty i wysyłam do wszystkich maila z informacją. Ale zaraz, skąd się biorą te wszystkie błędy?
- Zmieniam swój status na Skypie. Może ktoś zauważy!
Czy któraś z tych odpowiedzi brzmi tak, jakbyś to ty jej udzielił? Więc już wiesz: dobry system CRM pozwoli ci zaoszczędzić czas i energię. I znacznie ulepszy twój biznes. Jak? Czytaj dalej. I zwróć uwagę: jeden z systemów CRM jest dostępny tu i teraz. Możesz się do niego zapisać. Za darmo.
Lecz zacznijmy od początku:
Co to jest system CRM?
Systemy CRM pomagają zarządzać tym, co w każdej firmie najcenniejsze: klientami. Czy znasz równanie obowiązujące w każdym biznesie? Brak klientów = brak pracy. Nawet jeśli uważasz, że sam jesteś sobie szefem, wszyscy wiemy, kto tak naprawdę rządzi. Tak, to prawda. Twój klient. Lub raczej klienci. Zazwyczaj nie masz jednego klienta, lecz kilku. I tutaj właśnie przydaje się system zarządzania relacjami z klientem.
Dlaczego warto korzystać z systemu CRM?
Chcesz rozesłać dobrą wiadomość dotyczącą twojej nowej strony internetowej? Oczywiście, nie ma nic złego w opublikowaniu posta na Facebooku. Lecz jeśli chcesz zbudować trwałą więź ze swoimi klientami, kontaktuj się z nimi osobiście. System CRM właśnie w tym pomaga – przy twoim minimalnym wysiłku. Dba o twoją relację z klientem, a jednocześnie zarządza wszystkimi danymi: nazwiskami, adresami, preferencjami oraz komunikacją. Dawno nie otrzymałeś wiadomości od klienta XY? Może wyślesz mu przyjazne „Jak się masz?” Klient Z był twoim pierwszym klientem, a wasza współpraca rozpoczęła się dokładnie pięć lat temu? Przypomnij mu o tym i świętujcie razem!
Jaki jest pierwszy krok w procesie CRM?
Pierwszym krokiem jest zanotowanie sposobów komunikacji z klientami. Wprowadź do systemu ich numery telefonów, adresy, strony internetowe, a nawet nazwy Skype, wraz z informacją, który ze sposobów kontaktu każdy z klientów preferuje. Wysyłaj swoim klientom oferty i faktury, a potem kontroluj kiedy i jak płacą. W systemie CRM działającym w chmurze, jak zistemo, możesz także kontaktować się z klientami przez specjalny system wiadomości – dodatkową zaletą jest, że wszystkie wiadomości zostaną zarchiwizowane i przechowywane w odpowiednim miejscu.
Dlaczego CRM w chmurze?
Chmura oznacza, że wszystkie twoje dane są dostępne w dowolnym czasie, z dowolnego miejsca, z każdego urządzenia. Zgubiłeś telefon, zepsuł się laptop? Nie martw się: wszystkie dane są w chmurze! Lecz to jeszcze nie wszystko: ponieważ wszystkie dane są w chmurze, cały twój zespół może na ich podstawie pracować. W dowolnym czasie, z dowolnego miejsca i z każdego urządzenia. Tak więc, gdy znowu będziesz szukał swoich wstępnych ustaleń z klientem, łatwo je znajdziesz. Bez względu na to, kto się zajmował sprawą. Jednak dane w chmurze nie są dostępne dla każdego. Tylko ty i osoby, którym na to pozwolisz, będą miały do nich dostęp. Bądź spokojny: tutaj, w zistemo, bardzo cenimy prywatność. Nasze serwery znajdują się w Szwajcarii i są chronione przez najlepsze środki bezpieczeństwa. Z nami, twoje dane są tak bezpieczne, jak złoto w szwajcarskim banku.
Jaki jest najlepszy system CRM dla małych firm?
Start-upy i małe firmy powinny korzystać z systemu działającego w chmurze. Dlaczego? Jest on łatwo dostępny dla każdego członka zespołu, z iPhona, tabletu lub laptopa. Liczne narzędzia CRM dostępne są online. Dla małych firm, zintegrowany system CRM, taki jak zistemo, to znacznie więcej niż tylko zarządzanie relacjami z klientem. Komunikuj się, wysyłaj oferty i faktury, śledź płatności i metody płatności – i daj całemu swojemu zespołowi dostęp do odpowiednich danych, dokładnie tam, gdzie ich potrzebują. Dodatkowe funkcje obejmują inteligencję biznesu, inteligentne fakturowanie i rejestrowanie czasu, twojego i członków twojego zespołu.
Tutaj, w zistemo, naszym celem jest stworzenie dla twojej firmy najlepszego systemu CRM. Abyś ty mógł zająć się tym, co najważniejsze: relacjami z klientem. Powodzenia!
Pozdrawiam, zistemo