Czy zastanawiałeś się, jak mierzyć czas pracy, gdy jesteś freelancerem? Przeczytaj nasze wskazówki dotyczące logowania przepracowanych godzin pracy freelancera oraz narzędzi, które można wykorzystać w tym celu.
Czas to pieniądz, czy nam się to podoba, czy nie. Takie są fakty: otrzymujesz zapłatę w zamian za czas, jaki poświęcasz na pracę. Na tym opiera się nasz system ekonomiczny – na tym także bazuje twój dochód. Dlatego wraz ze swoją utalentowaną ekipą stworzyłam dla ciebie znakomity i inteligentny program do śledzenia czasu pracy.
Już widzę, jak ci skóra cierpnie na plecach: Rejestracja czasu! Słowo rodem z piekła pracy w wielkim biurowcu! Przywodzi na myśl obraz ponurych biur, zegarów na ścianach i pozbawionych humoru pracowników rozliczających się z każdej minuty i sekundy – wszystko to, co masz nadzieję, że dawno zostawiłeś za sobą. Spokojnie. A nie na odwrót. Mądre zarządzanie czasem oznacza coś więcej, niż tylko zarabianie pieniędzy: oznacza zarządzanie swoim życiem.
Po co śledzić czas?
Ponieważ znam statystyki w tym zakresie i jestem bardziej niż pewna, że zaniedbujesz rejestrowanie przepracowanych godzin. I to bardzo: Freelancerzy, właściciele małych firm oraz start-upów – czyli ty również! – zazwyczaj przepracowują znacznie więcej godzin, niż te ujęte w rzeczywistym rozliczeniu z klientem.
Popatrzmy na to z tej strony: pracownik etatowy otrzymuje wynagrodzenie za każdą chwilę spędzoną za biurkiem, najczęściej będąc zalogowanym do systemu rejestracji czasu w swoim przedsiębiorstwie. Oznacza to, że otrzymuje on zapłatę za każdy wysłany e-mail, za każde spotkanie, a nawet za każdy spacer do toalety lub inne kreatywne przerwy od pracy. A jak to wygląda w twoim przypadku? Czy rejestrujesz swój czas spędzony na odpowiadaniu na e-maile przed śniadaniem? Lub czas spędzony na rozmowie z klientem, ponieważ zażyczył on sobie zadzwonić, gdy zajmowałeś się czymś zupełnie innym? A co z kreatywnymi wycieczkami do toalety, podczas których znajdujesz rozwiązanie, które świetnie rozwiąże problem klienta? Sam widzisz.
Zastanów się teraz, ile takich bezpłatnie przepracowanych godzin nazbiera się w ciągu tygodnia, miesiąca lub nawet roku. Tak w przybliżeniu – jak myślisz, ile pieniędzy tracisz każdego roku? Wydaje mi się, że co najmniej dodatkową miesięczną wypłatę. Czy to ma sens? Zwłaszcza, że jeśli ufać statystykom, nie robisz sobie nawet letnich wakacji. Przemyśl to sobie! Tak, właśnie dlatego potrzebny ci jest inteligentny program rejestrujący czas.
Co w tym inteligentnego?
zistemo nie tylko rejestruje przepracowane godziny. Oprócz tego, **każdą minutę przepracowaną dla klienta **możesz przypisać do określonego projektu i wybranego zadania w ramach tego projektu. Bez względu na czas i miejsce, w którym się znajdujesz, z dowolnego urządzenia – o ile tylko jesteś online. Za pomocą kilku kliknięć możesz dodać nowe zadanie, włączyć prosty i intuicyjny czasomierz i brać się do pracy. A jeśli zajdzie taka potrzeba, natychmiast rozliczyć z klientem.
Raz w tygodniu lub raz w miesiącu, zistemo przedstawi ci szczegółowy raport, w którym wyraźnie zobaczysz ile godzin ty i twój zespół spędziliście na pracy dla poszczególnych klientów – raport ściśle tajny. Twoje dane są zawsze chronione i bezpieczne, jak w banku. W szwajcarskim banku, oczywiście.
Zespół i współpracownicy
Ponieważ system rejestracji czasu pracy w zistemo jest rzeczywiści inteligentny, jest on zaprojektowany do prac zespołowych i współpracowników. Każda osoba zaangażowana w projekt może się zalogować do systemu i rejestrować swój czas pracy, przypisując go do danego klienta, projektu oraz zadania. Zawsze, wszędzie i z każdego urządzenia. Nie ma potrzeby korzystania ze skomplikowanych arkuszy kalkulacyjnych i kart – zamiast tego mamy proste w użytkowaniu szablony czasu pracy. Dzięki raportowaniu na bieżąco, zawsze wiesz kto nad czym pracuje – i kiedy. Oprócz tego otrzymasz tygodniowe lub miesięczne zestawienie szczegółowych danych. Nareszcie, pod twoim okiem, codzienny chaos związany z pracą dużego międzynarodowego zespołu zmieni się przejrzyście zorganizowaną i efektywną pracę zespołową. A ty możesz mieć poczucie, że nad tym wszystkim panujesz.
Automatyczne rozliczanie
Rejestracja czasu pracy to jedno, lecz zamiana arkusza pracy na fakturę to inna sprawa. Ponieważ uwielbiam, gdy wszystko jest zintegrowane, mogę przekonwertować twój czas na pieniądze w jednej chwili. Zalogowany czas pracy może być naliczany klientowi natychmiast lub okresowo: co tydzień lub miesiąc – jak ci wygodniej. A jeśli jesteś do mnie podobny, lubisz mieć wszystko pod kontrolą i wolałbyś zobaczyć fakturę przed wysłaniem jej do klienta, nie ma sprawy, oczywiście! Lecz zapewniam: wirtualna zistemo pracuje absolutnie bez zarzutu. I prawie tak szybko, jak ja.
Nie do końca przekonany?
Jesteś chyba osobą bardzo wrażliwą, które nikomu nie ufa. Mogę ci tylko przyklasnąć. To dobra cecha, szczególnie w dzisiejszych czasach Internetu. Dlatego oferuję ci 14-dniowy darmowy okres próbny zistemo – całej aplikacji. Przez miesiąc możesz korzystać z wszystkich funkcji MonyePenny całkowicie za darmo. A ponieważ wiem, że jesteś osobą rozsądną, jestem pewna, że powiesz: tak. To przecież ma sens. Stworzyłam (no dobrze, zrobiła to moja utalentowana ekipa) wirtualną wersję mojej osoby, która spełnia wymagania osób, które chcą być szefami dla siebie samych, jak freelancerzy, właściciele małych firm oraz startupy. Czyli twoje wymagania.
(Jeśli uważasz, że naszej aplikacji brakuje jakiejś funkcji, która byłaby dla ciebie przydatna, daj nam znać! Naprawdę chcemy to wiedzieć.)
A propos: Czy wiesz, czego najczęściej żałują ludzie w chwili śmierci? Że tak dużo pracowali, lub raczej, że nie żyli wystarczająco. Mimo że znam osoby, które same sobie są szefami, zazwyczaj nie potrafią one oddzielić życia osobistego od pracy. Inteligentny program rejestrujący czas pomoże ci mądrzej zarządzać swoim czasem – i zapewni ci zdrową równowagę pomiędzy pracą a życiem. Mając cały czas pracy pod kontrolą, łatwiej będzie ci znaleźć czas wolny od pracy. Odzyskaj swój czas. Należy on przecież do ciebie.
Pozdrawiam, zistemo